Friday, May 22, 2009

Hari Guru

Ini hari sekolah adik aku, cik Baby buat hari guru..so dari semalam dia mengamuk nak beli hadiah..ala,hadiah takat beli kat kedai 1.99 je pun..hahaha..cik Baby beli 4 jenis dan kakcik dia tolong wrap kan..tetibe aku terpikir, zaman aku sekolah rendah dulu ade ke aku bagi hadiah kat cikgu mase hari guru?

Mase aku jadi cikgu sandaran dulu, aku x sempat la berpeluang menghadapi hari guru, hari sukan ade la tu pun xleh lari pasal malas (berat sebenarnye).kan bagus kalo aku dpt ketemui hari guru..korang bayangkan, aku ajar 4 kelas, satu kelas ade +-30 anak murid. kalau satu kelas tuh separuh je dah bagi hadiah, x ke jumlah nye 60 hadiah..hui,pasti boleh buat bisnes neh..aku akan bukak satu lagi kedai 1.95..hahaha

malangnye mase aku sekolah rendah aku bukan org senang.yang kami selalu buat pun jamuan makan dalam kelas. mak selalu masak bihun goreng satu tupperware besar untuk jamu kawan..dapat la berkat skit.. yang muke sememeh slalu tak bwk bekal turrr, kawan2 pasti pandang 'slek' la..hahaha..naseb bek aku selalu pakse mak masak..ngeh3..

* entri nih aku saje nak bangkit kenangan sekolah dulu. Thanx to cikgu Salbiah, Ustazah Noraidaazuwa, Cikgu Palani @ Mohd Izzudin Abdullah, Miss Charan, Sir Woo Kim Thong, Teacher Habibah, Cikgu Rakiah, Cikgu Tajuddin garang nak mampus, Cikgu Ismail Man, Cikgu Aziz etc.. Utk sekolah menengah, ustaz Kamarul Ariffin, cikgu Lizawati, cikgu Hishamuddin (bantai aku pakai btg penyapu smpai patah), cikgu Noriah, cikgu Wan, Ustaz Aziz, Ustaz Shukri etc..ramai lagi..x igt..hahaha.. SELAMAT HARI GURU KALIAN!!

No comments:

Post a Comment